Generellt: 

  • Starta om kiosken. Detta gör du genom att slå av strömbrytaren nere till höger vid foten av kiosken, bredvid där strömsladden går in. Vänta sedan ca. 5 sekunder och slå sedan på den igen. 
  • Om det är ett specifikt band som strular, prova att starta om bandet genom att dra ut sladden, vänta 5 sekunder, sedan stoppa i sladden igen.


Ingen bild på skärmarna: 

  • Kontrollera så att HDMI-kabeln sitter ordentligt i kiosken (nere vid foten av kiosken). 
  • Om anläggningen du är på använder sig av en stor skärmvägg - se till så att rätt ingång är vald på den lilla vita dosan som sitter till vänster om skärmväggen. 


Bandet är stendött:

  • Dubbelkolla så att kontakten sitter i, både i kabelkanalen, samt där den går in i själva bandet. Den kan ha en tendens till att lossna lite ibland där den sitter i bandet. 
  • Dubbelkolla så att det inte är någon säkring eller jordfelsbrytare som har utlöst. Hör med din anläggningsansvarige om du undrar över vart dessa sitter.