Generellt:
- Starta om kiosken. Detta gör du genom att slå av strömbrytaren nere till höger vid foten av kiosken, bredvid där strömsladden går in. Vänta sedan ca. 5 sekunder och slå sedan på den igen.
- Om det är ett specifikt band som strular, prova att starta om bandet genom att dra ut sladden, vänta 5 sekunder, sedan stoppa i sladden igen.
Ingen bild på skärmarna:
- Kontrollera så att HDMI-kabeln sitter ordentligt i kiosken (nere vid foten av kiosken).
- Om anläggningen du är på använder sig av en stor skärmvägg - se till så att rätt ingång är vald på den lilla vita dosan som sitter till vänster om skärmväggen.
Bandet är stendött:
- Dubbelkolla så att kontakten sitter i, både i kabelkanalen, samt där den går in i själva bandet. Den kan ha en tendens till att lossna lite ibland där den sitter i bandet.
- Dubbelkolla så att det inte är någon säkring eller jordfelsbrytare som har utlöst. Hör med din anläggningsansvarige om du undrar över vart dessa sitter.